• Få hjälp att komma igång!
    Ring: 08-22 00 90

In My Backyard


Hyresgästföreningen och Universal Music vill belysa ungas bostadssituation i sin gemensamma kampanj In My Backyard.

I kampanjen spelar svenska artister sin musik på platser där man kan bygga nya hyresrätter till en rimlig kostnad. Syftet är att skapa större engagemang kring bostadsfrågor hos unga vuxna.

Alla behöver ett eget hem. Trots det bor 213 000 unga vuxna fortfarande hemma hos sina förändrar, trots att de hellre vill bo på annat vis.

– Målet är att få fler unga att gå och rösta och göra ett välgrundat val i september. Vi tror att musikens kraft kan bidra till det, säger Johan Majer från Universal Music.

Påverka politiker lokalt

Om situationen ska bli bättre måste politikerna agera. Därför organiserar In My Backyard en namninsamling med ett krav på ett beslut om 30 000 nya hyresrätter till rimlig kostnad – varje år. Namninsamlingen kommer att lämnas över till ansvariga politiker, och tusentals har redan skrivit på.

Du vet väl att du som har en hyresrätt i Sverige idag har rätt att byta din lägenhet? Låt oss hjälpa dig - lägg in din annons redan idag!